انتخاب دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان دانشگاه برگزیده کشور در حوزه مهارت افزایی دانشجویان

۱۹ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۷:۵۳ کد : ۲۰۶۹۲ خبر روز
تعداد بازدید:۱۴۵۶
بر اساس گزارش معاونت پژوهشی وزارت علوم، ‌تحقیقات، و فناوری، دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان دانشگاه برگزیده در حوزه مهارت افزایی دانشجویان در سال ۱۴۰۱ معرفی شد.
انتخاب دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان دانشگاه برگزیده کشور در حوزه مهارت افزایی دانشجویان

به گزارش روابط عمومی، بر اساس گزارش دفتر ارتباط با جامعه و صنعت معاونت پژوهشی وزارت علوم، ‌تحقیقات، و فناوری، دفتر مهارت افزایی دانشگاه علامه طباطبائی با کسب رتبه ممتاز، به عنوان دانشگاه برگزیده در حوزه مهارت افزایی دانشجویان در سال 1401 معرفی شد.

در این گزارش دانشگاه علامه طباطبائی در برگزاری دوره های مهارت افزایی، رتبه دوم را کسب کرده و جزو دانشگاه های برتر معرفی شده است.

همچنین این دانشگاه بر اساس ارزیابی های انجام شده، در برگزاری دوره های تخصصی در سال 1401، جزو دانشگاه هایی بوده که بیشترین دوره های تخصصی را برگزار کرده است.

در ادامه این گزارش، دانشگاه علامه طباطبائی بعد از دانشگاه فنی و حرفه ای، با برگزاری بیشترین تعداد دوره با مشارکت واحدهای صنعتی، به عنوان دانشگاه برتر در برگزاری دوره ها با مشارکت واحدهای صنعتی در سال 1401 معرفی شد.

در گزارش دفتر ارتباط با جامعه و صنعت معاونت پژوهشی وزارت علوم، ‌تحقیقات، و فناوری تاکید شده است استفاده از تجارب دانشگاه های برگزیده در حوزه مهارت افزایی می تواند الگوی مناسبی در جهت ایجاد ارتباط بیشتر با واحدهای صنعتی در برگزاری دوره ها و همچنین افزایش اشتغال در کشور باشد.

دفتر مهارت افزایی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه علامه طباطبائی در سال 1396 با رویکرد توانمندسازى و آماده کردن دانشجویان و فارغ التحصیلان این دانشگاه و کمک به تامین نیروی متخصص جامعه و اقبال بازار کار برای جذب و به کارگیری فارغ التحصیلان دانشگاه به عنوان یکی از دفترهای زیر مجموعه معاونت آموزشی دانشگاه تاسیس شد.
توسعه مهارت هاى دانشجویان و دانش آموختگان در جهت کارآفرینى و اشتغال؛ برگزارى دوره هاى آموزشى متناسب با نیاز بازار کار، صنعت و جامعه؛ زمینه سازى براى به روز استعداد و علایق فردى و گروهى؛ افزایش دانش و نگرش حرفه  اى؛ تقویت اعتماد به نفس و ایجاد انگیزه و ایجاد تحول در یادگیرى عملى مبتنى بر روش های نوین آموزشى از جمله مهمترین اهداف تاسیس این دفتر بوده است.
دفتر مهارت آموزی دانشگاه علامه طباطبائی با توجه به عملکرد موفق خود در افزایش مهارت های مورد نیاز دانشجویان، در مدت کوتاه فعالیت خود هر ساله به عنوان دفتر برگزیده مورد تقدیر سازمان های مختلف از جمله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان فنی حرفه ای، آموزش پرورش، بهزیستی و بورس قرار گرفته است.
گفتنی است دفتر مهارت افزایی دانشگاه علامه طباطبائی با مدیریت دکتر وحید رضائی تبار، کارشناس مسئولی علیرضا کیایی و حضور کارشناسان، پریسا حلی، فاطمه کاظم نژاد و الهه فرمانی فعالیت می کند.

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی دفتر مهارت دانشجویان جامعه عنوان


نظر شما :