عضویت معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در کمیته اجرائی تصمیم سازی انجمن بین‌المللی کنفوسیوس

تعداد بازدید:۸۹۴
دکتر شجاع احمدوندمعاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی به عضویت کمیته اجرایی تصمیم سازی انجمن بین المللی کنفوسیوس در آمد.
عضویت معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در کمیته اجرائی تصمیم سازی انجمن بین‌المللی کنفوسیوس


دکتر شجاع احمدوندمعاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی به عضویت کمیته اجرایی تصمیم سازی انجمن بین المللی کنفوسیوس در آمد. انجمن بین المللی کنفوسیوس (ICA) انجمنی علمی بین‌المللی است که ابتدا توسط گروه‌های علمی و تحقیقی از چند کشور از جمله چین، کره جنوبی، ژاپن، امریکا، آلمان، سنگاپور و ویتنام به طور رسمی در سال ۱۹۹۴ در پکن تاسیس شد. هدف این انجمن مطالعه، بررسی، تعمیم و کاربردی‌سازی فرهنگ کنفوسیوس و تسهیل رشد اقتصادی و اجتماعی، صلح جهانی و توسعه مشترک همه کشورهاست؛ علاوه بر این توسعه فرهنگ سنتی چین در قالب کنفوسیونیسم، تبادل دانش میان کنفوسیونیسم و تمدنهای آسیائی و اروپائی است. تعداد کشورهای عضو اینک افزایش زیادی داشته به طوری که در ششمین اجلاس این انجمن که از 15 تا 20 نوامبر 2019 در شهر پکن برگزار شد، متفکران و اندیشمندانی از 80 کشور شرکت داشتند. از ایران نیز دکتر شجاع احمدوند و دکتر احمدعلی حیدری در این اجلاس سخنرانی کردند.
کار ویژه اساسی این نهاد علمی بین‌المللی، برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی، اجرای تحقیقات علمی، همگراسازی داده‌ها و منابع آکادمیک، تبادل اندیشه‌ها و تجارب تمدن‌های جهانی، توسعه فرهنگ و زبان چینی در عرصه دانشگاهی، نشر آثار علمی مرتبط، نشریات و کتابهای عمومی، توسعه مبادلات و همکاری‌های دوستانه بین‌المللی است.
ساختار سازمانی این انجمن از سه مجموعه بزرگ تشکیل شده است. نخست، مجموعه مستقر که مهمترین رکن آن رییس و دبیرخانه و معاونت‌های مختلف علمی و بین‌المللی است. دوم، مجموعه تصمیم سازی که مهمترین کمیته این بخش، کمیته اجرائی است که نماینده ایران برای اولین بار در اجلاس ششم به عضویت این کمیته در آمد و در جلسات تصمیم سازی آن شرکت کرد. سوم، مجموعه مشاوران که بسیاری از مقامات سیاسی، علمی و مدنی بازنشسته و دارای برند عضو این کمیته‌ها هستند.
حضور نماینده دانشگاه علامه طباطبائی در کمیته اجرائی می‌تواند فرایند برگزاری دوره‌های مشترک، پژوهش‌های مشترک، اعزام استاد و دانشجو را به دانشگاه‌های عضو این انجمن تسهیل سازد.


 


نظر شما :