شجاع احمدوند در جشن مجازی هفته سرآمدی آموزش:

شجاع احمدوند در جشن مجازی هفته سرآمدی آموزش:دانشگاه به کارکنان آموزش افتخار می کند

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۴:۳۰ کد : ۱۱۹۲۴ اخبار آموزشی اطلاعیه‌های مهم آموزشی
تعداد بازدید:۸۱۴
مراسم هفته سرآمدی آموزش با عنوان هم نوایی با آموزش مجازی به صورت آنلاین و با حضور، معاون و کارکنان آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
شجاع احمدوند در جشن مجازی هفته سرآمدی آموزش:دانشگاه به کارکنان آموزش افتخار می کند






مراسم هفته سرآمدی آموزش با عنوان هم نوایی با آموزش مجازی به صورت آنلاین و با حضور، معاون و کارکنان آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، شجاع احمدوند، معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در این مراسم مجازی گفت: در تمام سال هایی که در زمینه دانشگاه فعالیت داشته ام به جرئت می توانم بگویم که بخش آموزش به نوعی فعالترین و پرکارترین بخش در این مجموعه است که این حوزه، اهمیت و ضرورت بسیاری دارد.
او ادامه داد: البته صبحت از این مورد، نفی تلاش ها و فعالیت های دیگر بخش های دانشگاه نیست. در واقع مجموعۀ ما، مانند یک اتومبیل هستیم که هر یک به فراخور کار خود، این اتومبیل را به جلو می بریم.
احمدوند با ارائۀ مثالی در حوزۀ روش تحقیق و مقایسه آن با فعالیت های معاونت آموزشی تصریح کرد: در روش تحقیق در مورد پروپوزال هایی که برای پایان نامه هایی که ارشد و دکترا هست، بخشی به نام «ضرورت و اهمیت پژوهش» وجود دارد که به نظر من به نوعی شالوده اصلی پژوهش هست. زیرا که مفید بودن و فایده مندی پژوهش در آنجا توضیح داده می شود. دانشجو هنگامی که آن را به نگارش در می آورد باید از خودش بپرسد که اگر پژوهش من انجام نمی شد و پژوهش من نبود چه اتفاقی می افتاد؟ این اتفاق ممکن است در عرصه عملی و کاربردی باشد و ممکن است در عرصه تئوری و نظری باشد.
او افزود: حال از این موضوع استفاده می کنم و می گویم اگر فعالیت های بخش آموزشی در دانشگاه نباشد، چه اتفاقی می افتد؟ همان پرسش روش شناسی: که اگر نبود، چه اتفاقی می افتاد؟
عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه به شرح فعالیت ها و اهمیت کار واحدهای مختلف معاونت آموزشی دانشگاه پرداخت و اظهار کرد: در بخش ثبت نام، اگر این بخش نباشد یا کارش را به درستی انجام ندهد، چه اتفاقی می افتد؟ مشخص است که در واقع جواز ورود دانشجو مربوط به این حوزه است. بخش حذف و اضافه هم فرآیند تکمیل و اصلاح است. دانشجو دو هفته وقت دارد استادانش را ببیند، کلاس ها را نظاره کند و توانایی خودش را بسنجد و اگر احساس کند که باید تعدیلی در برنامه اش ایجاد شود، از این بخش خواهد بود و با این اختیاری که به وی داده ایم باعث می شویم که با خیالی راحت و آسوده به دانشگاه بیاید.
احمدوند با اشاره به بخش امتحانات معاونت آموزشی، بیان کرد: بخش مهم دیگر، سنجش یادگیری است. ما هر چه فعالیت می کنیم در جهت یاددهی و یادگیری است. اما برای اینکه بسنجیم این فعالیت های ما چه از جانب استاد و چه از جانب دانشجو چقدر اثرگذار بوده؟ و چقدر دانشجو توانسته بهره بگیرد؟ همۀ اینها در فرآیند امتحانات انجام می شود.
او با اشاره به سایر فعالیت های بخش های دیگر از جمله بررسی پرونده های دانشجویی، فرآیند های فارغ التحصیلی و... گفت: یک رابطه مهربانه، مانند پدر و مادر با دانشجو و همدلانه با استادان، شرط موفقیت در کار است.
معاون آموزشی دانشگاه همچنین گفت که فرآیند موفق جذب اعضای هیئت علمی جدید از دلایل عمده توفیق دانشگاه در امر آموزش مجازی بوده است. آماری که تا یکشنبه این هفته داشتیم، از هزار و 212 استاد، تنها 30 استاد هنوز وارد سامانه مجازی نشده اند که اکثرا استادان مدعو هستند.
احمدوند در ادامه افزود: آموزش های مهارتی و تخصصی آزاد دانشگاه هم اکنون تبدیل به یک برند برای ما شده است. بخش برنامه ریزی درسی به یکی از ستون های اساسی آموزش تبدیل شده است. شما هر کدام از این ها را بگویید اگر وجود نداشتند، چه اتفاقی می افتاد؟ در اینجا به اهمیت موضوع پی می بریم.
استاد دانشگاه علامه طباطبائی خاطرنشان کرد: می خواهم از همۀ اینها بهره بگیرم و بگویم که شما همکاران، شایستۀ تقدیر فراوان هستید، شایسته تقدیر مضاعف هستید و من به شما افتخار می کنم. قطعاً مجموعۀ دانشگاه نیز به شما افتخار خواهد کرد.
معاون آموزشی دانشگاه در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه کلاس های مجازی بیان کرد: طبیعی است در یک کار به این وسعت و بزرگی، ممکن است اشتباهاتی هم وجود داشته باشد. همانطور که در ضرب المثل های قدیمی داریم که دیکته ننوشته غلط ندارد، می پذیریم که اشتباهاتی بوده و هست، ولی تمام تلاش ما بر این بوده و هست که این مشکلات رفع شوند. بالاخره، خطاها و اشتباهاتی هم در روند کار به وجود می آید.
وی افزود: از روسای دانشکده ها تقاضا می کنم که از همکاران و استادان از طرف ما عذر خواهی کنند و این پیام را منتقل کنند که همۀ همکاران ما، نهایت تلاششان را انجام می دهند تا مشکلات رفع شوند.
احمدوند در ادامه به ذکر چند نکته در حیطۀ فعالیت های آموزشی پرداخت و اظهار کرد: ما تجربه ریموت ورکینگ یا کار از راه دور را نداشتیم و اینجاست که نقش روسای ادارات در ذیل مدیران، خیلی پررنگ می شود که بستری منظم را برای همکارانی که دورکاری هستند تهیه کنند.
او تاکید کرد: همچنان که تاکنون همه در راستای برطرف کردن مشکلات کلاس های مجازی کمک کرده اند، باز هم همیار و پشتیبان یکدیگر باشید. آموزش مجازی بخش های مختلفی از جمله زیر ساخت ها و سرورهایی نیاز دارد که ما در پی آنها هستیم، اما یکسری موضوعات مانند فرهنگ سازی و تعامل با استادان و دانشجویان هم داشته ایم که تا به حال به خوبی انجام شده و تقاضا می کنم این امر با جدیت ادامه داشته باشد.
معاون آموزشی دانشگاه در ادامه از کارکنان این بخش درخواست کرد که یک درک تحلیلی از حوزه کار خود داشته باشند و همچنین فعالتر و پویاتر از گذشته باشند.
احمدوند تاکید کرد: اخلاق نیکوی شما به خصوص در فضای کنونی، رمز موفقیت حوزه آموزش است. در نهایت از همۀ همکاران حوزه آموزش سپاسگزارم. همچنین از رئیس دانشگاه و معاونان، مدیران حوزه آموزش، برگزار کنندگان این همایش مجازی تشکر می کنم.
او در پایان ضمن گرامیداشت یاد و نام زنده یاد عبدلله حافظی از کارکنان آموزشی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه که سال گذشته به دیار حق شتافتند، گفت: همچنین گرامی می داریم یاد همکارانمان در بخش آموزش را که در سال گذشته بازنشست شدند و به افتخار بازنشستگی نائل شده اند و باید بگویم که فعالیت های شما در طول 30 سال که انجام داده اید در قلب ما است و همیشه نام شما را به بزرگی در تاریخ دانشگاه علامه طباطبائی به یاد خواهیم داشت.


نظر شما :