رئیس دانشگاه در مراسم مجازی هفته سرآمدی آموزش: آموزش قلب تپنده دانشگاه است/

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | ۰۴:۳۰ کد : ۱۱۹۲۵ اخبار آموزشی اطلاعیه‌های مهم آموزشی
تعداد بازدید:۷۸۳
جزو دانشگاه های برتر در زمینه ارائۀ کلاس های مجازی هستیم/ تغییر سامانه سما در راه است
رئیس دانشگاه در مراسم مجازی هفته سرآمدی آموزش: آموزش قلب تپنده دانشگاه است/



مراسم هفته سرآمدی آموزش با عنوان هم نوایی با آموزش مجازی به صورت آنلاین و با حضور رئیس دانشگاه، معاون و کارکنان آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
به گزارش عطنا، حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در این مراسم مجازی بیان کرد: آموزش قلب تپنده دانشگاه است. زمانی که آموزش فعالیت دارد، نبض دانشگاه می زند و دانشگاه زنده و فعال است. حوزه آموزش ساختار اصلی دانشگاه است و کسانی که این قلب تپنده را زنده نگه می دارند، کارکنان آموزش هستند که این وظیفه بسیار دشوار و خطیر را بر عهده دارند و دائماً این قلب را به صورت تپنده نگه می دارند.
او ادامه داد: می دانیم که محدودیت هایی در فضای دانشگاه داریم، ولی علیرغم تمام این محدودیت ها، شما عزیزان و همکاران من در زمینه های مختلف آموزشی توانسته اید دانشگاه علامه طباطبائی را به عنوان یک دانشگاه نمونه در حوزه آموزش نگه دارید و همین که در شرایط اخیر هم به رغم مشکلات توانستیم به عنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور قرار بگیریم، حاصل تلاش های شما است.
سلیمی با اشاره به اینکه درگذشته زیرساخت های آموزش مجازی در دانشگاه وجود نداشت اما این امر به همت معاون آموزشی، مدیران و کارکنان این بخش فراهم شده است، گفت: توانستیم به سرعت آموزش مجازی را جایگزین آموزش حضوری کنیم. طوری که الان می شود گفت درصد تشکیل کلاس های موفق دانشگاه ما به نسبت دانشگاه هایی که از قبل زیرساخت های محکمی برای آموزش مجازی داشتند، قویتر و منظم تر است و این نشان دهندۀ وجود یک ساختار و مجموعه ای از کارشناسان قوی و کاربلد در حوزه آموزش است.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه خاطرنشان کرد: ما اگر بتوانیم این کارآمدی ای که خودش را در آموزش مجازی نشان داده، حفظ کنیم و بتوانیم جایگاه خود را در حوزه کارآمدی آموزش بالاتر هم ببریم، به نظر می آید توانسته ایم جایگاه دانشگاه را در جامعه دانشگاهی همچنان حفظ و ارتقا دهیم. خواهش من از دوستان این است که با حفظ صبوری و رفتارهای مناسب و حفظ نظم و پاسداری از مقررات مختلف، بتوانیم قلب تپنده آموزش را همچنان در دانشگاه سالم و بالنده نگه داریم.
او در ادامه تصریح کرد: هدف من از حضور در جمع مجازی شما این بود که از صمیم قلب تشکر کنم از تلاش هایی که شما کردید و از شما خواهش کنم که این تلاش ها را به رغم تمام محدودیت ها با قوت ادامه دهید و ان شاءالله شاهد پیشرفت روز به روز دانشگاه در زمینه های مختلف باشیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه تاکید کرد: شاخص های همکاران ما نشان می دهد که ما دائماً در زمینه های مختلف رو به رشد هستیم. ممکن است در سال جاری دست به تغییر سیستم آموزشی خودمان بزنیم که این امر هم احتیاج به همکاری نزدیک شما کارشناسان آموزش دارد. اگر ما بخواهیم سیستم برتری را جایگزین سیستم سما کنیم، این نیازمند یک همکاری و تلاش نزدیک است که به ارتقای وضعیت دانشگاه هم کمک می کند.
سلیمی با اشاره به اینکه ممکن است بخواهیم حوزه آموزش های آزاد و همینطور آموزش های مکمل دانشجویان که دو حوزه مورد افتخار دانشگاه است را گسترش دهیم، اظهار کرد: این امر احتیاج به همکاری شما دارد. اینکه حوزۀ آموزش های تخصصی دانشگاه توانسته در سال های گذشته چند صد میلیون تومان برای دانشگاه بدون هیچ هزینه ای درآمدزایی کند و اینکه ما سالیانه بیش از پنج هزار نفر را می توانیم آموزش های مکمل مهارتی دهیم، همۀ اینها گویای توانایی های جدید، همکاری و تلاش های کارشناسان و مدیران این حوزه است.
وی در ادامه تصریح کرد: من تقاضا دارم، این وقفه ای که در فعالیت های حضوری به وجود آمده و الان هم به نوعی این فاصله گذاری اجتماعی که وجود دارد و هنوز نتوانسته ایم به حالت قبل برگردیم، باعث نشود که بالندگی، تلاش، شور و شوق و همینطور انگیزه دوستان در خدمت رسانی عالی به دانشجویان از میان برود و شرایط برای هر چه بهتر رخ نشان دادن خدمات دانشگاه ان شاءالله فراهم شود.


نظر شما :