دکتر آدمی در جمع دانشجویان نوورودی دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی:

شما دانشجویان سرمایه‌های این کشور هستید/ زمان آغاز آموزش حضوری در دانشگاه علامه‌طباطبائی

۱۸ آبان ۱۴۰۰ | ۱۱:۵۱ کد : ۱۶۱۳۱ اخبار آموزشی
تعداد بازدید:۲۱۶۲
شما دانشجویان سرمایه‌های این کشور هستید/ زمان آغاز آموزش حضوری در دانشگاه علامه‌طباطبائی

 

گردهمایی مجازی دانشجویان نورودی دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور دکتر علی آدمی، سرپرست معاونت آموزشی، دکتر حبیب هنری، رئیس دانشکده، جمعی از معاونان و استادان دانشکده و دانشجویان نورودی به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، دکتر آدمی در این نشست ضمن خیرمقدم به دانشجویان نوورودی این دانشکده با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری دربارۀ «گام دوم انقلاب» و تاکید ایشان بر حضور جوانان در عرصه های علمی و اجرایی کشور، اظهار کرد: این امر نوید بخش این است که آینده برای جوانان که سرمایه های مادی و معنوی و گروه های مرجع آینده کشور هستند، است. امروز شاهد تغییر نسل های مدیریتی به سمت جوانان هستیم و این با وجود شما جوانان امکان پذیر خواهد بود.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی در ادامه با اشاره به «مسئولیت های اجتماعی دانشگاه و دانشجویان» خاطرنشان کرد: شما دانشجویان این دانشگاه و این دانشکده به عنوان بخشی از نخبگان کشور، مسئولیت های مهمی در برابر جامعه و مسائل آن دارید و در این زمینه باید پیشرو و پیشقدم باشید.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: تمام ساختارها و زیرساخت های دانشگاه در خدمت دانشجویان است چرا که نبض دانشگاه و آیندۀ کشور در گرو شما دانشجویان است.

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه با بیان اینکه به زودی شاهد آموزش های حضوری دانشجویان در دانشگاه خواهیم بود، افزود: در تلاش هستیم از آذر ماه بخشی از دانشجویان به صورت حضوری در دانشگاه حضور پیدا کنند.

دکتر آدمی با اشاره به اینکه اگر برای نهاد دانشگاه چند کارویژه در نظر بگیریم، نخستین آن «دانایی» است، گفت: دانایی اعم از آموزش محوری و پژوهش محوری است. این دو محور به خوبی در دانشگاه علامه طباطبائی پیگیری می شود.

وی کارویژۀ دوم را «توانایی» عنوان کرد و تاکید کرد: در دانشگاه های نسل سوم و چهارم در سراسر دنیا، بحث توانایی مطرح است. توانمندساختن دانشجویان نیاز اصلی برای ورود به بازار کار است. نقش دانشگاه با مسئولیت اجتماعی آن می طلبد که توانایی لازم برای دانشجویان کسب شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به اینکه دانشگاه دوره های «کارآفرینی و مهارت افزایی» را برای افزایش توانایی دانشجویان در نظر گرفته است، اظهار کرد: در این دانشگاه ظرفیت های فراوانی برای شکوفاکردن استعدادهای دانشجویان و افزایش توانایی های عملی آنها در کنار آموزش های رسمی وجود دارد. هدف اصلی این است که دانش آموختگان این دانشگاه در کنار مباحث علمی یاد گرفته شده بتوانند تجربه های عملی و مهارت های کارآفرینی و شغلی را هم آموزش ببینند.

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه با اشاره به اینکه کارویژۀ دیگری که از یک دانشجو و دانش آموختۀ دانشگاه علامه طباطبائی مورد انتظار است، «هویت ایرانی و اسلامی» است، بیان کرد: در کنار تخصص و توانمندی، داشتن قدرت تحلیل فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... بسیار مهم است. چیزی که بنده آن را «دانش آموختۀ دانشگاه علامه طباطبائی با هویت ایرانی و اسلامی» می نامم که بتواند ضمن پاسداشت مضامین هویتی ایرانی و اسلامی، آنها را یک گام هم به جلو پیش ببرد.

به گفتۀ دکتر آدمی، این سه کار ویژه، دانشجوی در «تراز گام دوم انقلاب» که مدنظر رهبر معظم انقلاب هست، می سازد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم آشنایی، ملاحظه و رعایت قوانین آموزشی توسط دانشجویان تصریح کرد: لازم است دانشجویان با این قوانین آشنایی کامل داشته باشند و چنانچه ابهامی داشته باشند این معاونت آمادۀ پاسخگویی و رفع ابهامات برای دانشجویان است.

سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه در ارتباط با زمان «آغاز آموزش های حضوری» دانشجویان گفت: در این زمینه محدودیت ها و موانعی وجود دارد که در حال رفع آنها هستیم. همچنین منتظر اعلام مقررات و دستورالعمل های اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز هستیم.

دکتر آدمی در پایان با اشاره به اینکه هدف این است بحث بازگشایی دانشگاه «به تدریج و گام به گام» پیش برود، تاکید کرد: روند واکسیناسیون استادان، کارکنان و دانشجویان بسیار مهم است و پیگیر این امر هم هستیم. نکتۀ دیگر در ارتباط با روند جهش های ویروس کرونا است که به قطعیت دربارۀ آن نمی‌توان صحبت کرد اما تلاش بر این است که آموزش ها از ابتدای آذر ماه به صورت حضوری برگزار شوند.

گفتنی است، در ابتدای این نشست، دکتر حبیب هنری، رئیس دانشکده ضمن خیرمقدم به دانشجویان نورودی به معرفی بخش های مختلف دانشکده و رشته های آموزشی آن پرداخت.


نظر شما :