معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی در نشست سراسری دبیران جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی کشور:

موضوع مورد نیازما در حوزه علوم‌انسانی تمدن‌سازی نوین اسلامی ایرانی است

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۰۹:۵۸ کد : ۲۵۷۱۵ اخبار آموزشی
تعداد بازدید:۴۱۶
نشست سراسری دبیران جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی کشور با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به میزبانی دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار شد.
موضوع مورد نیازما در حوزه علوم‌انسانی تمدن‌سازی نوین اسلامی ایرانی است

به گزارش روابط عمومی، نشست سراسری دبیران جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی کشور شنبه، 29 اردیبهشت ماه 1403 با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به میزبانی دانشگاه علامه‌طباطبائی در سالن همایش های دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی برگزار شد.
دکتر علی آدمی، معاون آموزشی دانشگاه علامه‌‎طباطبائی در این نشست، ضمن تبریک دهه کرامت، میلاد حضرت معصومه (س) و میلاد امام رضا (ع)، گفت: این دانشگاه، دانشگاه جامع علوم انسانی است که حدود 270 کد رشته علوم انسانی در آن تدریس می‌شود.
وی ادامه داد: این دانشگاه مولود انقلاب اسلامی است؛ هر چند پیشینه مدارس عالی آن به قبل از انقلاب  برمی‌گردد. این شکل دانشگاه علامه‌طباطبائی را از سال 1363 داریم و 40 سال از تاسیس آن می‌گذرد که در این سال‌ها نزدیک به صدهزار دانش‌آموخته در حوزه علوم انسانی تقدیم نظام و جامعه کرده است.
معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی بیان کرد: موضوعی که ما در حوزه علوم انسانی لازم داریم و مقام معظم رهبری نیز بارها بر آن تاکید کرده‌اند، تمدن‌سازی نوین اسلامی ایرانی است که زیربنای این تمدن‌سازی به حوزه علوم انسانی مرتبط می‌شود. حتی در حوزه صنعتی غرب با همه فناوری‌های جدید و هوش مصنوعی، باز هم جایگاه انسان و علوم انسانی ممتاز دیده می‌شود و این دنیای صنعتی، امروز توجه خود را به صورت جدی در حوزه علوم انسانی متمرکز کرده است.
وی با اشاره به نسل‌های مختلف دانشگاهی، تاکید کرد: در همه نسل‌های دانشگاهی، موضوع انسان و جایگاه نخبگان و نقش نیروی انسانی، نقش ممتاز و برجسته‌ای است. بنابراین این نشست که نقش بسیار تاثیرگذاری در انتخاب استادان شایسته دارد، حائز اهمیت است. 
دکتر آدمی با بیان اینکه یکی از مسائل مهم امروز ما، مسئله حکمرانی است، افزود: این حکمرانی مجموعه‌ای از برنامه‌های توسعه و پیشرفت مربوط به حوزه‌های علوم انسانی است.امیدواریم شرایطی فراهم شود که بهترین دانشجویان ما جذب علوم انسانی شوند. 
وی در پایان ضمن قدردانی از دبیران مراکز جذب، گفت:ما بهترین و منصفانه‌ترین مدیران را در مراکز جذب داریم. با همه فراز و نشیب‌هایی که پشت سر گذاشتیم، توانستیم رقم قابل توجهی از نخبگان را جذب کنیم و مرکز جذب همیشه با یک نگاه باز و گشاده به ما کمک کرد. امیدوارم حاصل این نشست بتواند بهترین نخبگان را جذب آموزش عالی کشور کند و جمهوری اسلامی بیش از پیش بدرخشد.  

کلید واژه ها: نشست دبیران جذب دانشگاه علامه طباطبائی معاونت آموزشی


نظر شما :