برگزاری نخستین جلسه شورای ارتقای کیفی آموزش دانشگاه علامه طباطبائی با حضور معاون آموزشی

تعداد بازدید:۱۰۷۶
با حضور معاون آموزشی دانشگاه برگزار شد: نخستین جلسه شورای ارتقای کیفی آموزش دانشگاه علامه طباطبائی
برگزاری نخستین جلسه شورای ارتقای کیفی آموزش دانشگاه علامه طباطبائی با حضور معاون آموزشی

نخستین جلسه شورای ارتقای آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور معاون آموزشی دانشگاه، مدیران حوزه معاونت آموزشی و استادان دارنده ی ارزشیابی برتر دانشگاه، در دفتر معاونت آموزشی دانشگاه با هدف  بحث و گفت و گو پیرامون وضعیت موجود آموزش دانشگاه و جست و جوی راهکار های ارتقای سطح کیفی تدریس، پایان نامه ها و شیوه های جدید آموزشی تشکیل شد.

در ابتدای جلسه دکتر احمدوند  معاون آموزشی دانشگاه ضمن تبیین اهداف این نشست، ضرورت ارتقای سطح کیفی آموزش دانشگاه و نزدیک کردن آن به استاندارد های بین المللی با توجه به ظرفیت های استادان دانشگاه را مهم ترین سیاست جدیدحوزه آموزش دانشگاه قلمداد کرد و از استادان و صاحبان فکر و اندیشه و صاحبان نمرات برتر ارزشیابی دانشگاه برای یافتن  راه های ارتقای کیفی استمداد طلبید.

در این جلسه که آقایان دکتر دهکردی، یادگارزاده، قاسمی، امیدوار، مینائی، رضائی تبار، دلاوری، غیاثی، پاکدهی، امیدبخش، ترتیبیان و خانم ها دکتر عظیمی، عادلیان و سعیدی حضور داشتند بر مسائل مهمی چون ضرورت برخورداری دانشگاه از یک مرکز توسعه حرفه ای اعضای هیات علمی Teacher) (Development Center، جلب و جذب تجارب کشور های پیشرفته و استخراج شاخص های استاد خوب، استخراج شاخص های ارتقای کیفی آموزش در دو بعد توصیف وضع موجود و ترسیم آینده مطلوب ، تعیین اهداف مهارتی برای آموزش های ارائه شده، تبیین معیار های درست یک فضای آموزشی مطلوب ، آموزش به صورت غیر مستقیم و از طریق انتقال تجارب استادان به یکدیگر، اصلاح نظام ارزشیابی استادان به طوریکه علاوه بر دانشجو، گروه آموزشی و هیئت رئیسه دانشکده نیز بتوانند در فرایند ارزشیابی وارد شوند ، پرهیز از نگاه خطی به آموزش، تعمیم و تاکید فزاینده بر "طرح درس" و اینکه در گام اول همه استادان مدعو موظف به ارائه طرح درس شوند، جلوگیری از تحلیل رفتن استادان پیشکسوت و استفاده از TA، دمیدن روح امید به ویژه از سوی استادان ارشد و پیشکسوت به جوان ها تاکید داشتند.

در انتهای جلسه دکتر احمدوند ضمن تشکر از نکات خوب و ارزنده استادان تاکید داشتند که این شورا تا نیل به اهداف آموزشی خود ادامه خواهد یافت و مقرر شد دفتر برنامه ریزی، سنجش و آموزش طی نشست های آتی نکات مطرح شده از سوی استادان را به شکل منظم دشته بندی کرده و آن ها را به تدریج در دستور کار شورا قرار دهد تا در چهارچوب یک برنامه منظم اهداف مورد نظر تحقق پیدا کند.

 


نظر شما :