دارنده مدال نقره المپیاد زبان و ادبیات فارسی؛

دانشجویان المپیادی نیاز به حمایت بیشتر مسئولان دانشگاه دارند

۰۷ مهر ۱۴۰۲ | ۱۹:۴۱ کد : ۲۲۸۵۵ اخبار آموزشی
تعداد بازدید:۵۲۸
امیر عباس پرتو، دانشجوی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبائی و دارنده مدال نقره المپیاد این رشته در کشور، با اشاره به‌ اینکه المپیاد بستری مناسب برای کشف استعداد دانشجویان است، گفت: دانشجویان شرکت‌کننده در المپیاد‌های علمی نیاز به حمایت و تشویق بیشتر مسئولان دانشگاه دارند.
دانشجویان المپیادی نیاز به حمایت بیشتر مسئولان دانشگاه دارند

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی، با اعلام نتایج مرحله نهایی بیست‌وهشتمین المپیاد علمی دانشجویی کشور و پس از بررسی، تعیین رتبه و اعطای مدال در شورای برنامه‌ریزی، 7 رتبه برتر این المپیاد، به دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی در 4 رشته زبان و ادبیات فارسی، آمار، علوم تربیتی و علوم اقتصادی رسید.
شرکت‌کنندگان در این المپیاد در رشته‌های «زبان و ادبیات فارسی»، «علوم جغرافیا»، «علوم اقتصادی»، «الهیات و معارف اسلامی»، «علوم تربیتی»، «حقوق»، «روان‌شناسی»، «علوم زمین»، «شیمی»، «فیزیک»، «زیست‌شناسی»، «آمار»، «ریاضی»، «طراحی صنعتی»، «مهندسی برق»، «مهندسی شیمی»، «مهندسی صنایع»، «مهندسی عمران»، «مهندسی مکانیک»، «مهندسی مواد و متالورژی»، «مهندسی کامپیوتر»، «مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات)» و «سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت» به رقابت پرداختند.

 دانشجویان المپیادی نیاز به حمایت بیشتر  مسئولان دانشگاه دارند
امیر عباس پرتو، دانشجو دانشگاه علامه طباطبائی و دارنده مدال نقره المپیاد زبان و ادبیات فارسی، المپیاد زبان و ادبیات فارسی را رقابتی علمی ویژه دانشجویان این رشته خواند و گفت: این المپیاد از سال 1375 تاکنون با هدف کشف استعداد‌های برتر و مطالعه بیشتر دانشجویان تشکیل شده است و دارای سه بخش نثر فارسی، نظم فارسی و کلیات ادبی است.
پرتوی المپیاد دانشجویی را بسیار فضای مناسبی برای سنجش میزان دانش دانشجویان دانست و علت آن را این طور بیان کرد: زیرا امتحان کتبی است و مانند امتحان‌های تستی امکان حل آن‌ها به وسیله مهارت‌های تست‌زنی وجود ندارد. ضمن‌آنکه دانشجویان برتر هر ورودی از نظر معدل در ترم پنج موظف هستند که در این المپیاد شرکت کنند، زیرا دانشگاه از آن‌ها تعهد کتبی می‌گیرد.
 وی همچنین تاکید کرد: مهم‌تر از شرکت کردن، نتیجه گرفتن و مقام آوردن است و این امر نیازمند حمایت و تشویق بیشتر دانشگاه، برگزاری جلسات توجیهی توسط استادان و در بهترین حالت برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه دانشجویان المپیادی است که البته جای بیشتر این موارد در دانشگاه علامه طباطبائی فعلا خالی است.

 

کلید واژه ها: المپیاد دانشگاه علامه طباطبائی گفت‌وگو با نخبگان


نظر شما :