برگزاری جشن بزرگ هفته آموزش(ویژه کارکنان آموزش دانشگاه)

تعداد بازدید:۱۲۷۶
جشن «هفته آموزش» با حضور معاون آموزشی، معاونان آموزشی دانشکده‌ها، کارکنان آموزشی دانشگاه و دانشجویان برگزیده المپیاد و رتبه‌های برتر آزمون سراسری۹7، چهار شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه برگزار شد.
برگزاری جشن بزرگ هفته آموزش(ویژه کارکنان آموزش دانشگاه)

جشن «هفته آموزش» با حضور معاون آموزشی، معاونان آموزشی دانشکده‌ها، کارکنان آموزشی دانشگاه و دانشجویان برگزیده المپیاد و رتبه‌های برترآزمون سراسری۹7، چهار شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.

      

دکتر احمدوند با تقدیر از زحمات جناب آقای دکتر نعمت الهی و سپاسگزاری از تمامی مدیران، کارشناسان و رؤسای آموزش دانشگاه و دانشکده‌ها بر کیفی‌سازی حوزه آموزش دانشگاه به عنوان راهبرد اصلی معاونت آموزشی در دوره جدید فعالیت‌ها تأکید و اضافه نمود کارشناسان آموزش به استناد آیات 25 تا 28 سورۀ طه که می‌فرماید: «رب اشرح لی صدری و یسرلی امری و احلل عقده من لسانی یفقهوا قولی» برچهار ویژگی پایه تأکید نمایند. نخست، برخورداری از شرح صدر و نگاه فراخ، پذیرش انواع خواسته‌های دانشجویان و استادان دانشگاه. این خصلت، زمینه موفقیت هر فردی است، چرا که موجب می‌شود تا با حلم و بردباری امور دانشجویان پیگیری شود. دوم، آسان‌سازی امور، حقیقت مهمی است که کارشناس آموزش بخشنامه‌، آئین نامه و قوانین و مقررات سخت و گاه دست و پا گیر را با زبان ساده و قابل فهم همگان در اختیار دانشجویان جوان قرار ‌دهد تا با آگاهی از مسیر و جهت حرکت خود امور درسی و علمی خویش را پی بگیرند. سوم گفتار بی‌تکلف، بدون پیچیدگی و صریح و آسان. گاهی پیچش های زبانی موجود، ابهام در انتقال معنا را موجب می‌شود. اگر فردی از قدرت حل عقده‌های زبانی و تسهیل‌گری آن برآید می‌تواند با مخاطبان خود به ویژه دانشجویان که قشر فرهیخته اما جوان و احتمالاً کم تجربه هستند، به سهولت دیالوگ و ارتباط برقرار کند. چهارم، استدلال در بحث و گفتگو. مخاطب کارشناسان آموزش یا استادان هستند یا دانشجویان که هر دو گروه اهل تفکر استدلالی و کسانی که جز با استدلال مقنع، قانع نمی‌شوند. لذا باید توان استدلال و گفت و گوی خود را بالا برند. به جای ارائه مطالب کم محتوا و سطحی، دیدگاه‌های عمیق و استدلال خود را به مخاطبان ارائه دهند و رضایت توأم با فهم را در مخاطبان خود تقویت نمایند.

  

دکتر احمدوند در ادامه متذکر شدند با وجود کارشناسان ارزنده‌ای که بخش مهمی از این خصایل چهارگانه را دارند، ما نیرو و موتور محرکه لازم برای کیفی‌سازی آموزش را در اختیار داریم. اما قدری وزن ستادی  اجرایی ما سنگین شده و فرصت تفکر، سیاستگذاری و برنامه ریزی توسعه‌ای را از ما گرفته است. اگر قدری چابک تر باشیم می‌توانیم سیاست‌های جدید و نوگرایانه خود را پیش ببریم. لذا باید بخشی از وظایفی که دانشکده‌ها به خوبی می‌توانند انجام دهند را بسیار دقیق و حساب شده، تفویض و بخش سیاستگذاری و نظارتی ستاد دانشگاه را تقویت نماییم. از این رو از همه مدیران این حوزه و دانشکده‌ها می‌خواهم نظرات خود را برای تحقق این سیاست و کیفی سازی و در گام نخست چابک سازی ستاد آموزشی دانشگاه به ما اعلام نمایند تا ما در یک فرایند تعاملی و گفت و گو با استادان صاحب نظر برنامه برای کیفی سازی را به سرعت تهیه و ارائه دهند.

      

در ادامه این مراسم آقایان دکتر غیاثی مدیر تحصیلات تکمیلی و دکتر طاهری مدیر دفتر برنامه ریزی آموزش سنجش و نظارت، دیدگاه‌های خود را در جهت سیاست جدید معاونت آموزشی ارائه نمودند و در انتها از دانشجویان برتر، کارشناسان نمونه، مدیر و معاون ستادی نمونه، رؤسای برگزیده آموزشی ادارات و برای اولین بار از معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی برتر دانشکده ها‌ (جناب آقای دکتر نیلی احمد آبادی معاون دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی) تقدیر شد.                          

 


نظر شما :