معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی:بازنگری در علوم‌انسانی با توجه به نگاه‌های دموکراتیک در مسائل جامعه، یک نیاز و ضرورت است

تعداد بازدید:۱۵۶۶
معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به تضعیف مقطع کارشناسی نسبت به گذشته، گفت: در این مقطع استادان مدعو و تازه کار تدریس می کنند و استادان فول پروفسور حاضر نیستند در این دوره حضور یابند.
معاون آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبائی:بازنگری در علوم‌انسانی با توجه به نگاه‌های دموکراتیک در مسائل جامعه، یک نیاز و ضرورت است

 


 

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به تضعیف مقطع کارشناسی نسبت به گذشته، گفت: در این مقطع استادان مدعو و تازه کار تدریس می کنند و استادان فول پروفسور حاضر نیستند در این دوره حضور یابند.

به گزارش مهر : شجاع احمدوند با اشاره به تدوین سند اخلاق در دانشگاه ها و ضرورت اجرایی شدن این سند اظهار داشت: رویکرد نوینی که به تازگی مطرح شده، اخلاق حرفه ای در پژوهش و آموزش توامان در دانشگاه ها است.

وی ضمن تاکید بر اینکه تدوین یک سند یا نظام نامه اخلاق آموزشی ضروریست، گفت: این سند باید همه شاخص ها از جمله استاد، دانشجو و کارمندان و کارشناسان را در بربگیرد و باید نهایت دقت در تدوین آن صورت گیرد. در دنیا الگوهایی در این خصوص وجود دارد که با توجه به این الگوها، باید آن را با شرایط بومی ترکیب کرد تا چراغ راه همه فعالان آموزشی باشد.

معان آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به ضرورت بازنگری برخی رشته ها، گفت: بسیاری از متفکران می گویند بحث برنامه درسی و اصلاح آن یکی از پنج چالش اصلی نظام آموزش در دنیا محسوب می شود.

وی با بیان این مطلب که تحولات انقلاب اطلاعاتی به طور طبیعی تحولاتی در دروس نیز ایجاد کرده است، گفت: نمی شود با وجود این انقلاب، درس ها را به صورت سنتی ارائه کرد. بازنگری دروس نه تنها در ایران بلکه در همه دنیا مطرح است.

احمدوند با بیان اینکه امروز اصلاح و بازنگری برنامه درسی یک ضرورت است، افزود: به طور مثال بازنگری در علوم انسانی با توجه به نگاه های دموکراتیک در مسائل جامعه، یک نیاز و ضروری است.

وی ادامه داد: تاکیدی که سال های اخیر در ایران بر حوزه های پژوهشی صورت گرفته که البته به حق هم بوده، باعث کم توجهی به حوزه آموزش شده است؛ به طوری که دوره کارشناسی که در نهایت اعتبار و اهمیت بود اما امروز تضعیف شده و فقط استادان تازه کار و مدعو در این دوره تدریس می کنند در حالی که استادی که فول پروفسور است، تمایلی ندارد در دوره کارشناسی تدریس کند.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید بر اینکه برنامه ریزان و سیاستگذاران با روش های مختلف تشویقی باید استادان باسواد را به سمت مقطع کارشناسی هدایت کنند، خاطرنشان کرد: در بازنگری برنامه درسی باید به این برنامه توجه شود.

وی از تشکیل شورای برنامه ریزی درسی در این دانشگاه خبر داد و گفت: تاکنون چندین جلسه از این شورا با حضور استادان درجه یک دانشگاه برگزار شده و درباره مسائل مختلف آموزشی از جمله اصلاح برنامه درسی صحبت شده است


نظر شما :